MSc en sciences et technologies spatiales
Online United Kingdom
DURÉE
3 up to 7 Years
LANGUES
Anglais
RYTHME
À plein temps, À temps partiel
DATE LIMITE D'INSCRIPTION
13 Mar 2025
DATE DE DÉBUT AU PLUS TÔT
Apr 2025
FRAIS DE SCOLARITÉ
GBP 9 210 *
FORMAT D'ÉTUDE
Apprentissage à distance
* coût total
Introduction
Ce diplôme de MSc in Space Science and Technology (maîtrise en sciences et technologies de l'espace) porte sur les sciences de l'espace et la technologie qui les sous-tend. Développé en consultation avec l'Agence spatiale britannique et l'industrie spatiale, il est adapté au développement d'une carrière dans le secteur spatial. Cette maîtrise vous permettra d'acquérir les compétences nécessaires pour mener des recherches scientifiques individuelles ou en équipe à l'aide d'instruments basés dans l'espace. En outre, vous apprendrez à utiliser un langage de programmation pour les applications scientifiques spatiales et développerez des compétences utiles pour la poursuite de vos recherches ou pour un emploi dans le secteur spatial. Vous mènerez également un projet de recherche approfondi dans le domaine des sciences ou des technologies spatiales.
Principales caractéristiques
- Développe des compétences en matière de sciences liées à l'environnement spatial grâce à l'utilisation d'expériences à distance.
- Exploration des débats actuels dans le domaine des sciences spatiales et planétaires à l'aide de données provenant de missions spatiales.
- Développer des compétences techniques et professionnelles en fonction des besoins et des intérêts individuels.
- Débouche sur un projet de recherche individuel approfondi dans le domaine des sciences ou des technologies spatiales.
Combien de temps cela prend-il ?
Cette qualification peut être complétée dans un délai de trois ans, et jusqu'à un maximum de sept ans à compter du début du premier module.
Résultat du programme
The qualification provides opportunities for you to develop and demonstrate knowledge and understanding, qualities, skills and other attributes in the following areas:
Knowledge and understanding
On completion of this master's degree, you will have knowledge and understanding of:
- The space environment within the Solar System
- The design and operation of space-based instrumentation
- The aspects of space mission design and operation relevant to scientific applications
- Scientific debates within planetary and space sciences, based on current research findings
Cognitive skills
On completion of this master's degree, you will be able to:
- Critically evaluate methodologies of scientific measurement in the space environment
- Select and apply appropriate mathematical methods for modelling and analysing science and engineering data obtained in the space environment
- Critically evaluate current research in space and planetary sciences and associated areas
- Analyse and address complex technical situations through the application of appropriate scientific, engineering or computing techniques
Practical and/or professional skills
On completion of this master's degree, you will be able to:
- Plan and carry out a scientific investigation using data from space-based instrumentation
- Plan, manage and conduct a research project in space science or space technology
- Demonstrate a professional approach to practice (proficiency in skills relevant to employment or research in the space sector, e.g. teamwork, showing evidence of the use of initiative and personal responsibility)
Curriculum
To gain this qualification, you need 180 credits as follows:
Stage 1 (60 credits)
60 credits from:
- Space science (S818)
Stage 2 (60 credits)
30 credits from:
List A
- Making Strategy with Systems Thinking in Practice (TB871)
- Managing Change with Systems Thinking in Practice (TB872)
- Project Management (M815)
- Strategic Capabilities for Technological Innovation (T849)
- Technology Innovation Management (TB801)
Or, subject to the rules about excluded combinations, the discontinued modules T848 and U810.
30 credits from:
List B
- Advanced Mathematical Methods (M833)
- Calculus of Variations and Advanced Calculus (M820)
- Coding Theory (M836)
- Data Management (M816)
- Digital Forensics (M812)
- Environmental Monitoring and Protection (T868)
- Finite Element Analysis: Principles and Applications (T808) NEW
- Information Security (M811)
- Manufacture Materials Design (T805)
- Network Security (T828)
- Software Development (M813)
- Software Engineering (M814)
Stage 3 (60 credits)
60 credits from:
- Masters level project in physical sciences (SXS841)
You should note that the University’s unique study rule applies to this qualification. This means that you must include at least 60 credits from OU modules that have not been counted in any other OU qualification that has previously been awarded to you.
Teaching, Learning and Assessment Methods
You will learn through two interrelated methods. Firstly, using a range of specially written study materials, case studies, original texts, study guides and assignments, and through a range of multi-media material. Secondly, you are allocated a tutor who is your first and main point of contact.
Your tutor answers queries on study materials, grades and comments on your work, and, depending on which module you are studying, may arrange online tutorials. You are also encouraged to participate in online discussion forums for the module(s) you are studying. This gives you a chance to share and resolve issues with fellow students, as well as with tutors and the module team.
Formative assessment in the form of informal activities and self-assessed questions (SAQs) allows you to assess your own progress and understanding. Formal assessment of the knowledge and understanding components of the programme is achieved by a series of tutor-marked assignments (TMAs) – usually three for each 30-credit module.
These assignments are marked and assessed by your tutor. They are central to the teaching of the module since they allow you an opportunity to display your knowledge and understanding. This will enable tutors to identify any issues concerning either and provide appropriate feedback.
Although assignments are usually undertaken on an individual basis, some modules have group-based assignments that use online discussion forums. Modules may also include computer-marked assignments or examination papers. Currently, most modules within the technology management programme include an end-of-module assessment, in place of an examination.
Les compétences cognitives du programme sont développées à travers une gamme d'activités au sein des modules du programme. Des études de cas et d'autres récits sur la façon dont la technologie est gérée vous permettront de vous attaquer aux problèmes liés à la gestion de la technologie et de développer des compétences appropriées en matière d'analyse, d'évaluation et de résolution de problèmes. Les modules décriveront formellement une gamme de méthodes et de techniques utilisées dans la gestion technologique et vous serez encouragé à les utiliser et à réfléchir à leur utilisation.
Lors de la réalisation du dernier module du MSc (une thèse de maîtrise basée sur un projet de recherche de votre choix), il existe de nombreuses possibilités de développer une approche critique de la gestion technologique.
Les preuves des niveaux de compétences seront également apparentes dans tous les devoirs et les tuteurs commenteront les preuves des compétences, ainsi que les niveaux démontrés de connaissances et de compréhension.
Lors de votre entrée au programme de gestion technologique, vous devez avoir une expérience en gestion technologique, une spécialisation technique ou en gestion générale et/ou administration où vous avez manifesté un intérêt particulier pour les dimensions technologiques de l'organisation et de la gestion. En tant que tel, vous devriez déjà avoir acquis de nombreuses compétences clés. Le programme vous permettra ensuite de les démontrer et de les développer davantage.
Le matériel d'étude et le soutien de votre tuteur vous aideront à développer vos compétences dans la gestion de votre propre apprentissage. Par exemple, de nombreux modules exigent que vous travailliez en grande partie sous votre propre direction et initiative. Vous devez réfléchir à vos performances, identifier vos besoins d'apprentissage, puis développer des stratégies d'apprentissage appropriées.